Thursday, April 1, 2010

Curang dibalas curang

Salam,
It's been a while since I last wrote. Been quite busy. The topic is from rancangan Semanis Kurma tonite. Very interesting discussion. Sedih juga dengar pemanggil-pemanggil tadi. Alangkah bodohnya lelaki yg curang kepada isteri yang telah menjaga mereka selama ini.
Kupasan menarik by both Ustazah NorBahyah, Ustaz Akashah & their guests. Apa2 pon, kita take things positively. Jangan jadi mangsa keadaan. Jangan menganiaya diri sendiri. Bottomline, we have choices. Kita ada pilihan bagaiman kita hendak menangani segala masalah. Walau sepahit mana.
My suggestion is go back to basics. Dekatkan diri kita dgn Allah. Jangan putus asa dgn Allah. Sesungguhnya segalanya adalah dugaan dari Allah. Allah menduga hamba Nya yang Dia sayang. So, kita mesti sentiasa bersangka baik terhadap Allah.
"What doesn't kill us, makes us stronger" - apa yg tidak membinasakan kita akan membuat kita bertambah kuat.
Sabar adalah kunci segalanya. Byk bersabar, byk berdoa, tawakkal & berserah pada Allah. Pada masa yang sama cubalah bergembira dgn cara yg baik.
Jika pasangan kita curang, tak perlu lah membalas dendam. Jgn membinasakan diri kita sendiri. Sayangi lah diri kita.
Akhir kata untuk semua yg sudi baca celoteh Mami hari ni, stay cool. Hidup di dunia hanya sementara, akhirat jua yg kekal. kasih sayang manusia sementara. Hanya kasih sayang Allah yang kekal abadi. Semoga kita semua dipelihara Allah sentiasa.
Have a good weekend.

2 comments:

  1. That's the best thing to do. Kasih sayang milik Allah swt.

    ReplyDelete
  2. ya...life is full of tests....be patient..

    ReplyDelete